Aina ei jaksa sukkia tehdä, niin nyt olen päättänyt ottaa itseä niskasta kiinni ja teen neulepuseron! Mä syksyllä tein etukappaleen neulepuseroon ja sit se jäi unholaan.

Otin NovitaKnits sivuilta projektiksi: 

Naisen palmikkoneulepusero Novita Nordic Wool

neulepusero.jpg

Langaksi valitsin puuvilla-akryylilankaa: Novita Aalto, tämä lanka on sesonkilankaa. En kyllä muista montako kerää ostin, koska tämä oli -30% alessa ja aika monta kerää hamstrasin. Aina tätä tulee jostain kaapista vastaa 1-2kerää :D Todennäköisesti olen ottanut sen verran, että saan tämän puseron+sukat, pikaisella laskulla 7-9kerää. 

Lankaa on mukava neuloa, kun on pehmeää ja sujuu hyvin 4koon puikoilla. Mies eilen sanoi, et "sua on kiva katsella, kun olet päättäväisen näköinen ja neulot sujuvasti" Joskus iltasella istutaan rauhassa sohvalla, niin mies tykkää kuunnella ja katsoa välillä kun neulon. Se rentouttaa ja tekee lämpimän kotoisan fiiliksen. Kieltämättä tasainen puikkojen supsutus kuulostaa kivalta. 

20180407_204735.jpg

20180510_083344.jpg

Kolmeen viikkoon en juurikaan ole kahvia juonut. Myös teen juomisen olen jättänyt pois. Iho alkanut paranemaan, kun syömisetkin on menny niukaksi. Nyt uskaltuduin nautiskelemaan kahvin ja neulomisellekkin löytyi aikaa. Tosi hyvä fiilis tuli! Neulomukset säilyvät kivasti, mun salikenkien pahvilaatikossa.

 

20180511_112828.jpg

 

Puikkoina toimii Knitpro Zing pyöröpuikot, koko 4. Oon lankamaailmasta tilannut nämä aikoinaan --> http://www.lankamaailma.fi/tarvikkeet/knitpro.html.

Mä oon tykästyny Knitpron puikkoihin, sillä ne on kestävät ja kevyet. Näillä sujuu lanka hyvin. Minulla on joitain bambupuikkoja ja puupuikkoja. Harvemmin ne valitsen, mielummin Zingit otan käyttöön. Bambupuikot mulla on jo, niin käyriä ja kuluneita, et ne sais jo roskiin heittää. Lanka tökkii pahasti ja tekeminen on hidasta niillä. Tosin olen hyötykäyttänyt ne maalauksessa. Joskus tulee maalattua tauluja akryylimaaleilla ja siinä ne on hyviä yksityiskohtien tekemisessä. 

KnitPro-Zing-colours_50724602-14cf-4c9a-

Neulepuseron aloin tekemään koolla 38, vaikkakin mun koko on oikeasti 36. Tätä on kyllä mukava tehdä ja aivotkin saa lepoa, kun tulee niin uppouduttua neulomiseen. Kun saan tämän projektin valmiiksi, niin todennäköisesti teen samanlaisen tai samantyylisestä palmikosta toisen neuleen. Langaksi ajattelin jotain vaaleansinistä. Harkinnassa Elise lanka, mitä käytin Neiti kesäheinä-sukissa lankana -->

 https://allergisen-elamaa.vuodatus.net/lue/2018/04/sukkalanka-analyysi

db8073a6-2e22-4fcc-8f92-a398a9c17e6a.jpg

Syöminen tänäpäivänä on hankalaa. Sillä tuntuu, että mikään ei sovi. Nyt olen rajannut syömistä aika paljon. Jäljellä on lihat, porkkana, peruna, palsternakka, kukkakaali, parsakaali, valkokaali. Kaikki mausteet jätin pois, paitsi suola ja ruohosipuli.

Satunnaisesti syön kananmunia,tomaattia, oliiveja, veriappelssiinia, rusinoita, pensasmustikoita, mangoa. Myös välillä laitan ruuan sekaan Puhdas+ kalkkijauhetta ja bioteekin super D-vitamiini tippoja. Mun pitäisi varmaan alkaa katsomaan muitakin vitamiinilisiä, ettei tule ongelmia puutostilojen kanssa. Nimittäin ennen kalkki ja D-vitamiini lisää, mulla alkoi olla polvikipuja ja lihassärkyä. Nyt, kun olen niitä lisäillyt ruokaan silloin tällöin, niin niiden osalta kipu/särky lähtenyt pois.

Pakko saada rauhotettua tämä iho, kun ei meinaa sietokyky ja hermot enää kestää kutiavaa ja rikkoutunutta ihoa. Ei muuten, mutta se hermostuttaa/huolestuttaa jo miestäkin. Jos iho rauhoittuu, niin alan lisäämään pikku-hiljaa, niitä mitä voisin syödä/mitkä olisi hyväksi. Jos ei, niin olen miettinyt jotain suolitutkimukseen menoa. Tai ylipäätänsä otan yhteyttä lääkäriin. Toivon vaan, ettei olisi mitään vakavampaa. 

Mutta en anna sen stressata, sillä stressikään ei ole hyväksi. Pitää vaan yrittää nauttia ja ohjata ajatuksia muualle. Käsityöt on hyvä asia siinä mielessä. Kesäkin tulee, niin kovaa vauhtia, ettei viitsi jäädä murehtimaan. Ihanaa, kun voi pitää ikkunoita auki. Tulee niin raikasta ilmaa sisällekki ja ulkona voi kuivattaa jo pyykkejä. Ja kun pyykit kuivaa parvekkeella, niin se puhdas tuoksu leijuu sisälle <3 

 

                333155.jpg